GDPR a ePrivacy
07.10.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Komentář SPIR pro vydavatele k Transparency and Consent Framework v2.0 (TCF v2.0)
Vzhledem k vývoji na evropském, potažmo globálním trhu v souvislosti s implementací GDPR a přípravou na budoucí nařízení ePrivacy vydal SPIR v květnu 2019 doporučení týkající se získávání souhlasů se zpracováním osobních údajů.
21.08.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Aktualizovaný Transparency & Consent Framework ve verzi 2.0 od IAB Europe & IAB Tech Lab přináší více funkcí pro uživatele i vydavatele
IAB Europe ve spolupráci s IAB Tech Lab dnes publikovala upravenou verzi Transparency and Consent Framework (TCF) v2.0, která je výsledkem ročních konzultací s hráči v oblasti online reklamy po celé Evropě.
13.08.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Studie Think Tanku EP ke slučitelnosti blockchainu a GDPR
Think Tank Evropského parlamentu vypracoval studii, která se zabývá otázkou, zda jsou požadavky GDPR slučitelné s technologií blockchainu. Rozpracovává témata jako role správce os. údajů a možnost úpravy nebo výmazu údajů v blockchainu.
01.08.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Sdělení Evropskému parlamentu a Radě: Pravidla ochrany údajů jako nástroj umožňující důvěru v EU a nad její rámec – zjištění stavu
Evropská komise vydala 24. 7.
14.05.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Doporučení SPIR pro vydavatele: příprava uživatelského rozhraní žádosti o souhlas se zpracováním osobních údajů z online identifikátorů
Vzhledem k nejistotě, která na trhu vládne v mezidobí mezi již přijatým GDPR, jehož některé výkladové aspekty jsou postupně upřesňovány, a budoucím nařízením ePrivacy a ve světle rozhodnutí zahraničních regulátorů ve specifických případech týkajících se platnosti či neplatnosti získaných souhlasů, usiluje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) o vytvoření co nejstabilnějšího prostředí pro vydavatele a zároveň co nejjednotnějšího a nejpřehlednějšího prostředí pro uživatele internetu.
14.05.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Doporučení SPIR k implementaci GDPR: reakce na žádosti uživatelů internetu o poskytnutí informací o tom, jaké osobní údaje jsou o uživateli zpracovávány
Reakce na žádosti uživatelů internetu o poskytnutí informací o tom, jaké osobní údaje jsou o uživateli zpracovávány
29.04.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
GDPR Transparency & Consent Framework od IAB Europe ve verzi 2.0 k připomínkování
IAB Europe vydalo k připomínkám veřejnosti verzi 2.0 GDPR Transparency & Consent Framework.
25.02.2019
SPIR
GDPR a ePrivacy
Tisková zpráva IAB Europe reagující na stížnosti proti společnostem IAB Tech / IAB Europe a Google
V minulých týdnech byly podány u několika dozorových orgánů v členských zemích EU stížnosti na IAB Tech / IAB Europe týkající se systému OpenRTB pro obchodování s online inzertním prostorem.
22.08.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
Videa o tom, jak Evropané vnímají návrh nařízení ePR
IAB Europe s dalšími firmami působícími v reklamním ekosystému natočila videa o potenciálním dopadu návrhu nařízení ePR na evropskou ekonomiku, konkurenceschopnost a svobodu tisku i na zkušenosti samotných uživatelů internetu.
21.06.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
Příručka o evropském právu na ochranu osobních údajů
Cílem této příručky je zlepšit znalosti a zvýšit povědomí o pravidlech ochrany údajů, zejména mezi pracovníky, kteří nejsou specializovanými právníky, a kteří řeší otázky ochrany osobních údajů.
11.06.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
SPIR se připojil ke společnému dopisu 50 evropských asociací k ePrivacy
Před zasedáním Rady pro dopravu, telekomunikace a energetiku 8. 6. 2018 více než 50 různých evropských profesních asociací podepsalo společný dopis týkající se projednávání návrhu evropského nařízení o ePrivacy.
27.04.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
Pracovní dokument IAB Europe k právům subjektů údajů
AB Europe, jejímž je SPIR členem, vydala pracovní dokument týkající se práv subjektů údajů (Pět praktických kroků, které pomohou společnostem splnit požadavky GDPR).
16.03.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
Užitečná tabulka ÚOOÚ shrnující nejvýznamnější změny v režimu GDPR
Užitečná tabulka ÚOOÚ shrnující nejvýznamnější změny v režimu ochrany osobních údajů.
20.02.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
Vodítka WP29 k profilování, data breaches a sankcím
Na této stránce najdete vodítka k GDPR, které vydala pracovní skupina podle čl.
30.01.2018
SPIR
GDPR a ePrivacy
Materiál EU k implementaci GDPR včetně otázek a odpovědí
Doporučujeme Vaší pozornosti stránky EU k GDPR.
20.12.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
ePrivacy může ohrozit technologické inovace
V březnu 2017 se SPIR připojil k Evropské cloudové alianci (European Cloud Alliance – ECA), která se věnuje podpoře a propagaci bezpečného a efektivního používání cloudového řešení v Evropě. Zastupuje podniky využívající cloudové řešení a propaguje výhody, které z jeho používání plynou.
27.10.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Evropský parlament odmítl internet založený na příjmech z cílené reklamy
Evropský parlament (EP) včera přijal kontroverzní stanovisko k návrhu nařízení ePrivacy. Těsnou většinou EP rozhodl, že de facto zakáže obchodní model založený na příjmech z cílené reklamy, díky kterým má uživatel přístup k bezplatnému obsahu a službám za předpokladu, že souhlasí s užitím svých dat v rámci reklamního procesu.
23.10.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Vodítka k posouzení vlivu na ochranu osobních údajů (WP250 a WP251)
Pracovní skupina WP29 zveřejnila tři vodítka k vybraným prvkům GDPR.
09.10.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
ePrivacy: film se špatným koncem
EDAA a další hráči digitálního průmyslu včetně IAB Europe připravili videa, která ilustrují hrozící dopady navrhovaného nařízení ePrivacy na digitální průmysl.
15.09.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Nešťastné důsledky omezování cílené reklamy pro online trh
Studie realizované v září 2017 GfK a IHS Markit o možných dopadech stávající podoby ePrivacy nařízení na trh s online reklamou, spolufinancované European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA) a Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe)
12.09.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
SPIR připravil online průvodce GDPR: přehledný a srozumitelný popis kroků a změn, kterými firmy musí projít
SPIR připravil online průvodce problematikou Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Reaguje tak na opakované žádosti trhu o poskytnutí srozumitelného a jasného návodu, jak postupovat.
23.08.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Video k GDPR
SPIR připravil video, které jednoduše a přehledně ve 3 krocích shrnuje, jak se připravit na GDPR.
07.08.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Infografiky EU: dopady reformy ochrany údajů (GDPR)
Přehledně popsané a graficky zpracované hlavní změny, které čekají spotřebitele i společnosti poté, co GDPR vstoupí v účinnost v květnu 2018.
21.07.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Jak být v souladu s GDPR podle IAB Europe: základy
Jak být v souladu s GDPR podle IAB Europe: základy
Pracovní dokument 01/2017
21.07.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Definice osobních údajů podle IAB Europe
Pět užitečných kroků, které pomohou firmám být v souladu s GDPR
Pracovní dokument 02/2017
31.05.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Pozice SPIR k výkladu GDPR
POZICE SDRUŽENÍ PRO INTERNETOVÝ ROZVOJ, z.s.p.o. (SPIR) k výkladu vybraných ustanovení Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
10.05.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
JSEM ODPOVĚDNÝ ZA IMPLEMENTACI GDPR V MÉ ORGANIZACI – Jak mám postupovat?
Základní návod, jak postupovat, aby činnost vaší společnosti byla v souladu s GDPR.
27.04.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Dopad navrhovaného nařízení o soukromí a elektronických komunikacích na bezplatný digitální obsah a služby
Bez možnosti financovat například zpravodajství jinak než prostřednictvím reklamy bude digitálním podnikatelům v Evropě hrozit konec. Bezplatné a rozmanité informace, zpravodajství a služby bez možnosti zobrazovat cílenou reklamu utrpí a ekonomický motor internetu se zastaví.
27.04.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
Jak digitální reklama podporuje bezplatný obsah a služby
Dnešní digitální ekonomika pracuje s ohromnými toky dat, s jejichž pomocí vydavatelé personalizují obsah a inzerenti hledají potenciální zákazníky, zajišťují, aby se reklama dostala tam, kam má, a měří její účinnost. Když systém narušíme tím, že navedeme uživatele, aby si ve svém prohlížeči zablokovali soubory cookie, narušíme celý ekonomický model internetu.
14.02.2017
SPIR
GDPR a ePrivacy
POZICE SPIR k první verzi návrhu Nařízení o soukromí a elektronických komunikacích (ePrivacy)
SPIR obecně podporuje cíl návrhu nařízení, tedy zajištění soukromí uživatelů internetu. Nástroje pro dosažení tohoto cíle však musí zohlednit zájmy všech dotčených stran a musí být přiměřené.